Els van Weele, Aankoopmakelaardij van Weele
‘Copaan is een vast onderdeel van ons kennismakingsgesprek geworden. Eenmaal klant geven partijen aan dat ze een beter aanbod te zien krijgen dan met alleen Funda.’
Feedback wordt opgepakt
Aankoopmakelaar Els van Weele kwam via collega-makelaar Amber Nooij in aanraking met Copaan. ‘Amber -het brein achter Copaan- en ik zaten samen in de NVM aankoopwerkgroep waarin de leden unaniem tot de conclusie kwamen dat de toen bestaande software tekortschoot voor een goede aankoopdienstverlening. Omdat ik de kwaliteit van mijn dienstverlening naar een hoger niveau wilde tillen, besloot ik ondanks de extra investering voor Copaan te gaan. Dat heeft me in de afgelopen twee jaar geen windeieren gelegd en ook mijn klanten zijn tevreden over de methode. Wat ik als prettig ervaar, is dat feedback altijd welkom is. Neem de introductie van de Engelstalige versie begin 2024, deze door ons gewenste functie is voor een kantoor met veel expats in het klantenbestand en enorme verbetering.’
Verbeterde concurrentiepositie
De toegevoegde waarde van Copaan zit wat Els betreft in verschillende functionaliteiten. ‘Voor de klant is de manier van matchen een enorme vooruitgang. Dat gebeurt namelijk op basis van harde en zachte eisen die je gedetailleerd kunt specificeren en prioriteren. Klanten geven zelf aan vanaf welk matchingspercentage notificaties gewenst zijn. Daarbij is de manier waarop nieuw aanbod real time wordt weergegeven zeer overzichtelijk en bezichtigingsafspraken vraag je eenvoudig aan via het systeem. Genoemde functionaliteiten zitten in de desktopversie én in de app. Wat ik fantastisch vind, is dat ik dankzij het systeem mijn dienstverlening een upgrade heb kunnen gegeven. Met Copaan onderscheid ik me in kwalitatieve zin ten opzichte van collega’s die geen gebruik maken van de methode. Dat brengt me overigens bij een belangrijk aandachtspunt. Ik begrijp dat Copaan de ambitie heeft om uit te breiden, maar ik wil op mijn beurt mijn concurrentiepositie niet kwijt. Een quotum aan gebruikers per werkgebied zou ik dan ook met open armen ontvangen.’
Een aanrader
‘Copaan is een vast onderdeel van ons kennismakingsgesprek geworden. Eenmaal klant geven partijen aan dat ze een beter aanbod te zien krijgen dan met alleen Funda. Een terechte opmerking overigens, want Copaan is bijzonder compleet. Het systeem koppelt informatie aan iedere woning die wordt aangeboden. Denk aan afstanden tot voorzieningen, de kadasterkaart, het bestemmingsplan en de WOZ-waarde. Het systeem werkt gemakkelijk en intuïtief.’ Op de vraag of Els Copaan zou aanraden, is het overtuigende antwoord dan ook: ‘Ja.’